Administratie opgeruimd, dat geeft rust in je hoofd!

Is jouw administratie opgeruimd en op orde?
Kun je snel een rekening of een garantiebewijs terugvinden als dat nodig is?

Een administratie bijhouden is misschien niet te leukste klus, maar als je administratie opgeruimd is geeft dat meer rust in je hoofd.
Eind van het jaar begint het bij mij altijd te kriebelen om op te ruimen. Ik maak dan ook tijd vrij om de mappen met mijn administratie door te nemen. Maar naast de mappen met papier heb ik inmiddels ook digitale mappen op mijn computer. Alles even nalopen en verwijderen wat niet meer bewaard hoeft te worden schoont lekker op!

Administratie opgeruimd, dan zijn dit de voordelen:

  • Je weet welke rekeningen betaald zijn of waarvan de betaling is ingepland
  • Je weet ook welke kosten automatisch afgeschreven worden
  • Je weet welke abonnementen er lopen en tot wanneer
  • Je weet aan welke organisaties je geld doneert
  • Je weet welke verzekeringen je hebt lopen en tot wanneer
  • Je weet wat je inkomsten zijn en wat er op je spaarrekening staat
  • Aankoopbonnen zijn gemakkelijk terug te vinden als je ze nodig hebt voor de garantie

Als je op deze manier alles langs ziet komen, is het handig om direct te beslissen of je in actie moet komen.

Acties

  • Ga je overstappen op een andere zorgverzekering, dan moet je de lopende voor 1 januari opzeggen.
  • Ben je geabonneerd op tijdschriften of de krant? Lees je deze nog regelmatig? Zo niet, zoek dan uit wanneer je ze op kunt zeggen en noteer dat in je agenda.
  • Heb je een abonnement op de sportschool? Ga je er nog steeds naar toe? Zo niet, opzeggen wanneer het kan of je voornemen nu toch echt te gaan sporten!
  • Bekijk al je lopende verzekeringen en zoek uit of je daarop kunt besparen. Zo ja, zet in je agenda wanneer je kunt overstappen.
  • Is je abonnement voor internet/tv/vaste telefoon nog passend? Overstappen of wijzigen kan geld besparen.
  • Hoe lang zit je al bij dezelfde energieleverancier? Overstappen kan lonend zijn, maar let er wel op wanneer je dit doet (als de jaarnota net is opgemaakt) en of je kosten moet betalen bij het opzeggen.

Administratie nog niet op orde?

Wanneer je administratie niet meer is dan een stapel papieren, kun je starten met het sorteren van de papieren op soort en datum. In mijn eerder geschreven blog Hoe organiseer je een thuisadministratie? vind je tips over het op orde brengen van je administratie.

Welke acties ga jij ondernemen na de controle van je administratie?

Kun jij wel wat hulp gebruiken om je administratie op orde te brengen, grip op je uitgaven te krijgen en meer geld over te houden, neem dan gerust vrijblijvend contact met mij op.

Ken jij mensen voor wie deze informatie interessant kan zijn, stuur deze blog dan aan hen door!

Klik hier om mij een vraag te stellen
Delen mag! Klik hier:Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

, , , , , , , , , , ,

Er zijn 2 reacties op Administratie opgeruimd, dat geeft rust in je hoofd!

  1. Marian Bosma 3 januari 2018 at 22:01 #

    Een opgeruimd bureau is toch zo lekker werken.

    • Tineke van den Tillaart 3 januari 2018 at 22:52 #

      Helemaal met je eens Marian. Ik word heel onrustig van een vol bureau, dus maak tussen mijn werkzaamheden door tijd om papieren die ik even niet meer nodig heb op te archiveren. Ik kan er zo weer bij als ik ze nodig heb, maar mijn werkplek blijft dan overzichtelijk!

Geef een reactie

*